Uus Majandus- ja Teeninduskolledž “AVARA” tutvustas tulevikku vaatavat lähenemist rakenduslikule haridusele
Tugevad rakenduslikku haridust pakkuvad koolid – Tallinna Majanduskool, Tallinna Teeninduskool ning osaliselt Tallinna Tööstushariduskeskus on aluseks uuele Majandus- ja Teeninduskolledžile “AVARA”.
Tegemist ei ole pelgalt organisatsioonilise liitumisega ega nimemuutusega. Tegemist on sisulise sammuga edasi: uue terviku loomisega, mis vastab paremini nii õppijate, tööturu kui ka ühiskonna ootustele.
Uus kool ja uus sisu vajavad ka uut nägu. Uus nägu, mis oleks eristuv ja seoks kolm kooli üheks kolledžiks. Uue kooli brändi avalikustasime 22. detsembril toimunud pressikonverentsil. Kui me loome uut kolledžit, ei piisa sellest, et muudame struktuuri või nime. Me peame oskama ka visuaalselt ja sõnumites edasi anda, kes me oleme, mille eest seisame ja kellele me mõeldud oleme.
Tutvu AVARA brändiga siin
Majandus- ja Teeninduskolledži “AVARA” koolijuht Kristi Tarik: “Uue brändi keskmes on avatus ja julgus. Avatus õppijatele, ettevõtetele, uutele ideedele ja muutustele. Julgus õppida, proovida, eksida ja uuesti alustada. Soovisime, et nii nimi kui ka visuaalne keel annaksid edasi tunnet, et see kolledž on koht, kuhu võib tulla oma küsimuste ja ambitsioonidega – ja kust saab alati edasi minna tugevamana. Koos nimega sündis ka meie tunnuslause: „Ava oma oskuste vara“. See lause räägib oskustest kui väärtusest – varast, mis on igal inimesel olemas, kuid mis vajavad avamist, arendamist ja teadlikku kasutamist. Meie roll kolledžina on aidata see vara nähtavaks ja kasutatavaks teha. Visuaalne identiteet toetab sama mõtet. Kujundikeeles võib näha viiteid majakale, radarile, valgusvihkudele ja tuulikule – kuid oleme avatud kõigele, mida selles näha võib! Need sümbolid ei ole juhuslikud. Majakas ja valgusvihk viitavad suunamisele ja nähtavusele. Radar võib sümboliseerida teadlikkust ja reageerimisvõimet. Tuulik kannab endas energiat, liikumist ja kestlikkust. Kõik need elemendid räägivad kolledžist kui kohast, mis märkab, suunab ja annab energiat edasiminekuks”.
Uus bränd loodi koostöös BrandNew ja Helikuju meeskondadega.
Haridus- ja Teadusministeeriumi kantsler Triin Laasi-Õige: “Rakenduslik haridus annab päris oskused. Oskused luua, ehitada, hooldada, korraldada, teenindada ja juhtida. Need on oskused, millele Eesti majandus ja ühiskond toetuvad iga päev. Oskused ei sulge uksi – vastupidi, need avavad neid. Minu sõnum noortele ja nende peredele on selge: rakenduslik keskharidus on nutikas ja tulevikku vaatav valik. See annab tulevikukindluse, enesekindluse ja konkurentsivõime maailmas, kus muutused on paratamatud. Riigi vaatest tähendab Tallinna kutseharidusvõrgustiku uuendamine selgemat ja tõhusamat korraldust – vähem dubleerimist, targemat ressursside kasutamist ning paremat vastavust tööturu vajadustele”.
Rakenduslik haridus on tööturu seisukohalt kriitilise tähtsusega. Me räägime haridusest, mis ei jää teooria tasandile, vaid seob teadmised päris tööelu, päris inimeste ja päris probleemidega. Tänases kiiresti muutuvas majanduses vajavad tööandjad inimesi, kes oskavad teha, mõelda, kohaneda ja vastutada. Just seda rolli täidab rakenduslik haridus – me loome silla õppimise ja töötamise vahele.
Fotod: Erlend Staub
Vaata pressikonverentsi järgi siin
Pressikonverentsi pildigalerii siin















