Distantsõppe kord Tallinna Teeninduskoolis

Kinnitatud direktori käskkirjaga nr 1-2/25/11
22. august 2025. a

1. Mõisted

1.1 Distantsõpe on väljaspool õppeasutust toimuv õpe, kus õpingud toimuvad virtuaalselt õpetaja juhendamisel. Distantsõppe puhul ei viibi õpilased koolimajas – õpetajad suhtlevad õpilastega tehnoloogia abil. Distantsõppe tund võib toimuda sünkroonselt või asünkroonselt.

1.2 Sünkroonne distantsõpe on õpe, mille korral õppijad ja õpetaja osalevad suhtluses samaaegselt, reaalajas. Sünkroonse distantsõppe tund toimub üldjuhul videotunnina Teams’is või Moodle’i vahendi BigBlueButton vahendusel või distantsõppes kasutatava platvormi foorumis ja/ või vestluskanalis (nt Moodle’i foorum, Teams’i vestluskanal).

1.3 Asünkroonne distantsõpe on õpe, mille korral õppijad ja õpetaja ei osale suhtluses saamaaegselt, õppijad saavad õppida oma tempos järgides õpetaja poolt antud tähtaegu.

1.4 Vestlusala e chat on videotunnis kasutatav ala tekstsõnumite edastamiseks.

1.5 Hübriidõpe (ka hajaõpe või paindõpe) on õpe, kus osa õpilasi osaleb tunnis kontaktõppena (koolis koos õpetajaga) ja teine osa õpilastest videotunnina.

1.6 Digiõpe on digivahendite abil tõhustatud õppimise viis mistahes õppevormis (kontakttunnis, distantsõppes, põimõppes jm).

 

2. Õppetöö korraldus distantsõppe ajal

2.1 Õppetöö toimub distantsõppe ajal kehtiva tunniplaani alusel.

2.2 Distantsõpe toimub
▪ videotunnina, st reaalajas kasutades IKT-vahendeid või
▪ iseseisva tööna õpetaja antud ülesannete ja juhiste alusel ning kasutades õppesisu ja -ülesannete edasi andmiseks ning suhtlemiseks üldjuhul IKT-vahendeid. Eelneval kokkuleppel võib kasutada ka teisi suhtlusviise.

2.3 Distantsõppes osalemiseks vajab õpilane ja õpetaja internetiühendusega, heli ja videot edastavat IKT-vahendit (eelistatult kasutada mikrofoni, kõlarite ja kaameraga varustatud arvutit või nutiseadet).

2.4 Õpetaja valib vahendid, metoodika ja suhtluskanali, mille abil õppetööd läbi viiakse, reeglina Office 365 rakendus Teams või Moodle’i vahend BigBlueButton.

2.5 Asünkroonselt toimuva distantsõppe korral sisestab õpetaja ülesanded Tahvlisse tunniplaanis märgitud tunni alguseks. Sünkroonse distantsõppe korral saadab õpetaja lingi Tahvlisse või Teamsi hiljemalt 30 minutit enne tunni algust. Kõik distantsõppe tundides antud ülesanded ja nende esitamise tähtajad kajastuvad Tahvlis.

2.6 Sünkroonse distantsõppe tunni toimumise ajal on õpetaja õppijale kättesaadav, et õpilane saaks vajadusel ühendust võtta ja nõu küsida. Muudest kokkulepetest informeerib õpetaja õpilasi iga distantsõppe tunni algul.

2.7 Kui õppetund toimub distantsõppes, siis on tunniplaanis vastava tunni juures märge „distants“, ruuminumbrit pole. Õppija ja õpetaja on kohustatud järgima tunniplaani.

 

3. Distantsõppest puudumine 

Distantsõppe tunnist puudujad fikseeritakse Tahvlis tavapärasel viisil (asünkroonsest tunnist puudumiseks loetakse olukorda, kus õppija pole tunniülesandeid tähtajaks esitanud).

 

4. Tugi distantsõppe ajal

4.1 Arvutiprogrammide, veebirakenduste, õpikeskkondade jms küsimuste ning probleemide korral saab pöörduda haridustehnoloogi poole (katrin.uurman@teeninduskool.ee). Moodle’i kasutamise küsimuste ning probleemide korral saab pöörduda Moodle’i administraatori poole (kaido.tiits@teeninduskool.ee).

4.2 IT-tehniliste küsimuste ja probleemide korral saab pöörduda IT-spetsialisti poole (sergei.ustrikov@teeninduskool.ee)

5. Sünkroonses distantsõppes osalemise reeglid õpilasele

5.1 Videotunnis osalemine on õpilasele kohustuslik.

5.2 Kui õppijal puuduvad kodus seadmed (ka juhul, kui on seade, aga puuduvad/ei ole töökorras mikrofon või kaamera) videotunnis osalemiseks, teavitab ta sellest õppeaasta alguses rühmajuhendajat. Sellele õpilasele luuakse personaalsed lahendused, näiteks ka koolis individuaalselt õppimine, kasutades kooli seadmeid.

5.3 Enne videotundi kontrollib õpilane üle oma seadme tehnilise korrasoleku ja internetiühenduse olemasolu (internetiühendus, kaamera, mikrofon). Tehniliste probleemide ilmnemisel kontakteerub õpilane tundi läbiviiva õpetajaga või kooli IT-spetsialistiga abi saamiseks.

5.4 Videotunnis ollakse kohal õigel ajal. Õpilane siseneb videotundi tehniliste tõrgete vältimiseks vähemalt 5 minutit enne tunni algust. Videotundi siseneb õpilane alati oma koolikontoga, Moodle’is oma kasutajakontoga, oma nime ja näoga.

5.5 Videotunnis osaleb õpilane sisselülitatud kaameraga, kui tundi läbiviiv õpetaja ei ole kehtestanud teisiti.

5.6 Videotunnis osalemiseks valitakse vaikne ruum ja veebikaamera pildile neutraalne taust. Veebikaamera pildi tausta võib hägustada.

5.7 Videotunnis viibides kannab õppija korrektset riietust ning käitub viisakalt.

5.8 Videotundi ja/ või vestlusruumi (sünkroonselt kasutatav vestluskanal või foorum) sisenedes ja sealt lahkudes annab õpilane endast märku kasutades viisakusavaldusi.

5.9 Videotunnis lülitab õpilane mikrofoni sisse ainult siis, kui selleks on vajadus.

5.10 Videotunni vestlusalas (chatis) kirjutab õpilane ainult õppetööga seotud infot.

5.11 Õpilane ei tegele videotunnis õppetööväliste tegevustega (mängimine, söömine jne).

5.12 Õpilane ei jaga videotunni linki kõrvaliste isikutega.

5.13 Videotunnis osalevad ainult selle õpperühma õppijad ja õpetaja(d), vajadusel kooli personal (tugispetsialist, rühmajuhendaja, haridustehnoloog vm).

5.14 Õpilane võib ajutiselt lahkuda videotunnist, kui õpetaja on andnud selleks loa.

5.15 Videotunni lõpetab õpetaja.

5.16 Videotunni salvestamine ja ekraani kuvatõmmiste tegemine on keelatud!