Rühmajuhendaja | Eripedagoog-õppenõustaja | Sotsiaalpedagoog | Psühholoog |
Karjäärinõustaja | Koolimeedik | Koolivälised tugisüsteemid | Toetav Teko |
Tallinna Teeninduskooli tugirühma koosseis
- Tugikeskuse juht/sotsiaalpedagoog Meeli Uibomägi
- Õppenõustaja Natalja Kozinets
- Karjäärispetsialist Anneli Viires
- Psühholoog Kärolin Kiviste
- Med õde Markki Karja
- Med õde Irina Demtšuk
rühm | rühmajuhendaja |
HT21-PE | Kerli Vint |
HT21-PV | Triin Henn |
HT22-PE | Kaimar Palm |
HT22-PV | Triin Henn |
HT23-PE | Kaimar Palm |
HT23-PV | Triin Henn |
AK23-AV | Ljudmilla Zahharova |
AK23-AU | Yuliia Bohatyrova |
KK21-PE1 | Pirje Pärimets |
KK21-PE2 | Margit Lipstuhl |
KK21-PV1 | Natalja Bondareva |
KK21-PV2 | Natalja Bondareva |
KK22-PE1 | Diane Sarapuu-Kelder |
KK22-PE2 | Riina Laht |
KK22-PV1 | Sofia Vakulich |
KK22-PV2 | Irina Horošihh |
KK23-PE1 | Riina Laht |
KK23-PE2 | Kristi Tiido |
KK23-PV1 | Natalja Bondareva |
KK23-PV2 | Irina Horošihh |
KK23-KE | Eero Kippa |
KK23-KV | Ljudmilla Koltšenko |
MK23-KET | Kristi Vilkis |
KB22-PE | Annely Kallo |
KB23-PE | Aive Antson |
PK21-PE | Eha Martma |
PK21-PV | Eda Odar |
PK22-PE | Eha Martma |
PK22-PV | Ljudmila Butnik |
PK23-PE | Diana Kaurkina |
PK23-PV | Jevgeni Kirilahha |
KO23-KE | Ellen Lessel |
KO23-KV | Ljudmilla Iljina |
AP23-AV | Eda Odar |
AP23-AE | Eha Martma |
ST22-KES | Sirje Tammeoks |
ST23-KES | Sirje Tammeoks |
ST22-PE | Kaido Tiits |
ST23-PE | Siret Rannik |
KT23-KES | Siret Rannik |
Rühmajuhendaja
Selleks, et suuri tegusid teha, pole tarvis olla suurim geenius,
pole tarvis olla inimestest kõrgemal, on tarvis olla nendega koos!
Montesquieu
Rühmajuhendaja juhib oma rühma õppe- ja kasvatustööd, koordineerib ja analüüsib õpilaste tegevust, korraldab koostööd õpetajate ja lastevanematega. Rühmajuhendaja aitab kaasa rühma, turvalise õpikeskkonna ja toetavate koostöösuhete kujunemisele. Rühmajuhendajad leiad kooli kodulehel kontaktidest.
Rühmajuhendaja meelespea
- Rühmajuhendaja juhib oma rühma õppe- ja kasvatustööd, koordineerides, analüüsides ja hinnates õpilaste, õpetajate tegevust ja lastevanemate aktiivsust õpilaste õpetamisel ja arendamisel.
- Rühmajuhendaja aitab kaasa rühma kui terviku ja kui koolikollektiivi osa kujunemisele. Ta abistab turvalise õpikeskkonna loomisel ja õpilaste ning õpetajate üksteist toetavate töösuhete kujundamisel.
- Rühmajuhendaja tööd suunavad kooli õppedirektor ja/või valdkonna juhtivõpetaja.
- Konkreetsed tööülesanded ja rühmajuhendaja koostöö täpsustatakse kooli põhimääruses ja töö sisekorraeeskirjas, õpetajate ametijuhendis ning töötaja töölepingus.
Rühmajuhendaja kohustused
- Tutvustab õpilastele kooli kodukorda ja jälgib selle täitmist.
- Koordineerib kooli aineõpetajate, kooli töötajate ja lapsevanemate koostööd oma rühma raames.
- Jälgib ja suunab koos teiste õpetajate ning lapsevanematega oma õpilaste isiksuse arengu kulgu.
- Teeb koostööd õpetajate ja kodudega, järgides kooli ja rühma üldisest arengust lähtuvaid vajadusi.
- Aitab välja selgitada õpilaste huve ja kalduvusi ning annab nõu nende arendamiseks.
- Jälgib oma rühma õpilaste töökoormust ja teeb ettepanekuid õpilaste koormuse reguleerimiseks.
- Jälgib õpilaste tervislikku seisundit ja selgitab koos spetsialistiga välja nende erivajadused.
- Selgitab õpilaste koolist puudumise, ebarahuldava käitumise või nõrga edasijõudmise põhjusi ja abistab ning annab nõu probleemide lahendamisel õpilastele, õpetajatele ja lapsevanematele, vajadusel suunab õpilase vastava tugispetsialisti poole.
- Võtab lapsevanematega või hooldajaga kontakti, kui kolme päeva jooksul pole teatatud õpilase puudumise põhjust või teade äratab kahtlust.
- Peab nõuetekohaselt klassi dokumentatsiooni, koostab vajadusel õpilaste iseloomustusi.
- Korraldab oma rühma lastevanemate koosolekuid vastavalt vajadusele (esmakursuslastel soovitatavalt kaks korda õppeaastas, edaspidi üks kord õppeaastas).
- Korraldab rühmaga töötavate õpetajatega nõupidamisi õpilaste õppeedukusest ja arengust, et vahendada informatsiooni ning leida tegusad abinõud õpilaste arengu tagamiseks, õppekava nõuete täitmiseks.
- Tunneb võimaluste piires õpilaste ainelist seisukorda ning seisab õpilaste huvide eest toetuste saamisel ja suunab õpilased vajadusel vastava spetsialisti, nt sotsiaalpedagoogi juurde.
- Rühmajuhendaja lahendab oma rühma õpilastega ettetulevad probleemid eeskätt ise koostöös tugispetsialistidega, erakorralistest ja olulisematest probleemidest informeerib kooli juhtkonda.
- Vähemalt üks kord õppeaasta jooksul viib rühmajuhendaja erivajadusega ja kõikide rühma õpilastega läbi arenguvestluse.
- Arenguvestluse eesmärk on õppija kaasamine oma õpingute kavandamisse, samuti õppija arengu toetamine vastavalt tema individuaalsetele vajadustele.
- Juhtivõpetaja, rühmajuhendaja, karjäärikoordinaator ja õppendustaja pakub taotlejale VÕTA-alast (varasemate õpi- ja töökogemuste arvestamine) nõustamist
Rühmajuhendaja õigused
- Kutsuda kokku oma rühma õpetajate nõupidamisi, saada teavet oma klassi õpilaste kohta teistelt õpetajatelt, kooli juhtkonnalt ja isikutelt, kes on seotud õppetöö ja huvihariduse korraldamisega.
- Külastada oma rühma teiste õpetajate tunde kokkulepitud ajal, osaleda klassivälistel üritustel, eksamitel, jälgida õppepraktikat jne, et koordineerida enda ja teiste õpetajate tegevust ning teha kooli juhtkonnale ettepanekuid oma rühmas õpetavate õpetajate tunnustamiseks/korralekutsumiseks.
- Osaleda koosolekutel, kus arutatakse tema rühma õpilaste heaolu ja õppekasvatustööd puudutavaid probleeme, et esitada informatsiooni ja kaitsta oma õpilaste huvisid.
- Kutsuda kooli lapsevanemaid või neid asendavaid isikuid.
- Teha ettepanekuid kooli juhtkonnale õpilaste ergutamiseks või tunnustamiseks, samuti karistamiseks.
- Rühmajuhendaja määratleb koos õpetajate ja tugispetsialistidega ja vajadusel lapsevanematega oma töö sihid nii tervet rühma kui ka üksikuid õpilasi silmas pidades ja kavandab rühmakoosolekud ning muud üritused tööplaanis poolaastate kaupa.
Puudumised
- Õpilane on kohustatud teatama rühma- või praktikajuhendajale puudumise põhjustest esimesel puudumise päeval ja esitama dokumendid puudumise põhjendatuks lugemiseks hiljemalt 2 päeva jooksul pärast õppetööle jõudmist.
- Õpilase vabastamist võib taotleda ka ettevõtte või organisatsiooni ametlik kiri õppedirektorile (sport, taidlus, huvitegevus, erakorraline praktika vms).
- Arvestust õppetööst puudumise osas peavad esmajärjekorras ÕISis rühma õpetavad konkreetsete ainete õpetajad, mille alusel teeb regulaarseid kokkuvõtteid rühmajuhendaja. Iga perioodi lõppedes esitatakse kokkuvõte sotsiaalpedagoogile ja juhtivõpetajale.
- Puudumised ja hilinemised fikseeritakse ÕISis.
- Kui õpilane on esitanud puudumise kohta aktsepteeritava selgituse, kannab rühmajuhendaja selle ÕISi nädala jooksul, et ka aineõpetajatel oleks ülevaade õpilase puudumise põhjustest.
- Korduvate põhjuseta puudumiste korral esitab rühmajuhendaja õpilase direktori käskkirjaga noomituse saamiseks.
- Tundidesse hilinemine pole lubatud. Korduvate hilinemiste korral võib aineõpetaja õpilase õppetöölt kõrvaldada, teavitades sellest koheselt ka rühmajuhendajat.
- Põhjuseta puudumine õppetööst pole lubatud (põhjendatuks loetakset tõendi olemasolu, arstitõendite alusel puudumine pole piiratud). Õpilase puudumisel pikemaks perioodiks muul põhjusel, kui haigus, esitab lapsevanem/hooldaja kirjaliku avalduse vähemalt 1 nädal varem.
- Puudumine (ka haiguse tõttu) ei vabasta õpilast õppematerjali omandamisest.
- Õppetööst puudumiste ja hilinemistest kokkuvõtted teeb rühmajuhendaja iga perioodi lõpul ja esitab nädala jooksul pärast perioodi lõppu juhtivõpetajale.
Nõustamine
Andke mulle toetuspunkt ja ma liigutan maailma.
Archimedes
Õppenõustaja töö eesmärgiks on toetada õpilase toimetulekut õpingutega ning leida parimaid lahendusi õppekava läbimiseks.
Õppenõustaja
- aitab leida lahendusi õppevõlgnevuste likvideerimisel;
- aitab planeerida individuaalset õppetööd ( IÕK);
- nõustab õpilasi, kes soovivad kasutada VÕTAt, tulla üle teisest koolist, jääda akadeemilisele puhkusele, seda pikendada või lõpetada.
Eripedagoog-nõustaja ülesandeks on õpilaste jaoks parimate lahenduste leidmine õppekava läbimiseks. Lähtuvalt vajadusest suunab eripedagoog-nõustaja õpilasi teiste tugispetsialistide juurde ning peab sidet õpilase rühmajuhendaja ja eriala juhtivõpetajaga, tema aitab planeerida individuaalset õppeplaani või õppeaja pikendust. Koostöös rühmajuhendajaga korraldab eripedagoog-nõustaja õpilase õppevõlgnevustega seotud tööd.
Eripedagoog-nõustaja aitab märgata õpilaste hariduslikke erivajadusi ning lähtuvalt õpilase eripärast oskab pakkuda erinevaid lahendusi õppetöö korraldamiseks. Vajadusel nõustab õpetajaid õpilase erivajaduse osas.
Õpilasi, kes soovivad tulla üle teisest koolist nõustab samuti õppenõustaja. Tema annab õpilasele vajaliku info ja vahendab seda ning tegeleb hinnete ülekandmise protsessiga. Läbi õppenõustaja käivad ka akadeemilisele puhkusele minemine ja õppetööle tagasi tulemine.
Kasulikud kontaktid ja lingid
- https://www.riigiteataja.ee/akt/115052014004?leiaKehtiv Kutseõppeasutuse seadus
- https://www.riigiteataja.ee/akt/115052014004?leiaKehtiv Erivajadustega isikute kutseõppeasutusees õppimise tingimused ja kord
Sotsiaalpedagoogi toetab õpilase toimetulekut koolis, aitab välja selgitada õppetöös esinevate raskuste sisu ja tekkepõhjuseid ning aitab leida õpilasele sobivad viisid õpiraskustega toimetulekuks, võimetekohaseks õppeks ja õppekava läbimiseks.
Sotsiaalpedagoog toetab sind, kui
- sul on raske kohaneda kooliga või tulla toime koolikohustuse täitmisega;
- sul tekivad õpi-, käitumis- või kohanemisraskused;
- sinu perel on kesised materiaalsed võimalused;
- sul on kokkupuuted vägivallaga;
- tarvitad sõltuvusaineid;
- oled rikkunud seadust ja sul on kokkupuuteid korrakaitseorganitega;
- vajad tuge konflikti lahendamisel.
Sotsiaalpedagoog tegeleb õpi-, käitumis- ja kohanemisraskustega noorte ja nende lähikeskkonnaga. Probleemide lahendamiseks suhtleb sotsiaalpedagoog õpilase, lapsevanemate, pedagoogidega ning teeb koostööd lastekaitse-, sotsiaalhoolekande- ja korrakaitsesüsteemidega.
Kasulikud kontaktid ja lingid
Elu on mäng, mida ei saa kaotada, sest me kõik elame siin päikese all
selleks, et areneda, mis ka ei juhtuks.
Barbara Berger
Psühholoog toetab õpilasi emotsionaalselt rasketes olukordades, milleks võivad olla arengulised ja traumaatilised kriisid, suured elumuutused, kaotused, vägivald, jne. Pea psühholoogiga nõu kui märkad, et õpilase meeleolu, keskendusmisvõime, õppeedukus, õpivõime, käitumine ja suhted rühmakaaslastega on muutunud. Emotsioonid ja enesehinnang mõjutavad oluliselt meie toimetulekut õpingutes, töös ja suhetes. Rasketel hetkedel on väga tähtis otsida ja võtta vastu abi.
Psühholoogiline nõustamine on vajalik erinevate psühholoogiliste probleemide lahendamisel:
- suhte- ja pereprobleemid
- kohanemisraskused
- arengukriisid
- traumaatilised sündmused
- õpiraskused, jne.
Vajadusel pakub psühholoog teavet info ja abi saamise võimaluste kohta ning suunab edasi teiste spetsialistide juurde.
Psühholoog toetab Sind, kui
- tahad analüüsida oma käitumist ja osata lahendada konflikte;
- suhelda tulemuslikult ja olla enesekindel;
- vajad toetust tähtsate otsuste vastuvõtmisel ja oma elu planeerimisel;
- vajad toetust oma tunnetega toimetulekuks;
- soovid jagada muresid.
Pöördu kindlasti siis, kui
- oled kaotanud lähedase või sõbra;
- tunned ärevust ja meeleolu on depressiivne;
- oled läbi elanud õnnetuse;
- oled langenud vaimse või füüsilise vägivalla ohvriks.
Igaüks on paratamatult oma elu kangelane.
J. Barth
Karjäärinõustaja toetab õpilasi karjääriplaneerimisel ja arendamisel, elukutse, haridustee ja töövalikuga seotud otsuste tegemisel. Karjäärinõustaja saab olla abiks eneseanalüüsil (testid, küsimustikud), motivatsiooni leidmisel, töökoha otsimisel, kandideerimisdokumentide koostamisel ja tööintervjuuks ettevalmistamisel. Karjäärikonsultatsioon ja nõustamine aitab teha läbimõeldud otsuseid, mis on seotud elukutse valiku, tööelu või muutustega elus tervikuna. Nõustamisele on oodatud Teko õpilased ja sisseastujad.
Suure osa elust veedab inimene õppides ja tööd tehes. Sobiva elukutse, töö – ja oma koha leidmine on elus väga olulised. Karjääriplaneerimine on enese elu juhtimine, mis kestab läbi elu.
Kasulikud lingid:
Kui inimene ise jälgib oma tervist, siis on raske leida arsti,
kes teaks paremini, mis on kasulik temale, kui ta ise.
Sokrates
Koolimeedik tegeleb õpilaste tervise edendamise, haiguste ennetamise, tervise järelvalve, esma- ja kriisiabi osutamisega ning tervisekaitsega. Koolis teenindavad õpilasi medõed Markki Karja ja Irina Demtšuk. Koolitervishoiuteenus tegeleb õpilaste tervise edendamise, haiguste ennetamise, tervise järelvalve, esma- ja kriisiabi osutamisega ning tervisekaitsega.
Telefon: 605 3112, 56204331
Majaka 2, ruum A111
e-post: koolioed@teeninduskool.ee
Kabineti A111 lahtioleku ajad:
E-N 08:00-16:30
R 08:00- 16:00
Koolivälised tugisüsteemid
- Hädaabi number 112 TASUTA kõigile helistajatele.
- Abi perearstilt telefonil 1220 – lauatelefonilt helistades esimesed viis minutit tasuta, edasi kehtib kohaliku kõne hind. 1220 telefonilt saab nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes. Helistaja nime ei küsita, nõu küsida võivad ka ravikindlustuseta inimesed.
- Koolipsühholoogide tasuta nõuandeliin ukraina keeles Helistama on oodatud õpilased, lapsevanemad, haridustöötajad. Eesti keeles toimub nõustamine numbril 1226 tööpäeviti kl 16-20, vene keeles numbril 1227 teisipäeviti kl 16-20 ja ukraina keeles numbril 1227 kolmapäeviti kell 16-20.