Tallinna Teeninduskooli esindajad külastasid Dusit Thani kolledžit Tais

Mai alguses viibisid Tallinna Teeninduskooli esindajad Kaimar Palm ja Moonika Aedmaa lähetuses Tai Kuningriigis, kus külastati mainekat Dusit Thani College’it Bangkokis ja Pattayas. Lähetuse eesmärk oli tutvuda ühe Aasia juhtiva teenindus- ja külalislahkusekooliga ning luua kontakte tulevaseks koostööks.

Dusit Thani College on eraõppeasutus, mis pakub kõrgetasemelist haridust hotellinduse, turismi ja kulinaaria valdkonnas. Kolledž asutati 1996. aastal tihedas koostöös tuntud Dusit International hotelligrupiga ning ühendab kvaliteetse akadeemilise õppe ja praktilise kogemuse. Õppetöö toimub nii tai kui inglise keeles ning tudengitel on võimalus õppida reaalses hotellikeskkonnas, sh Dusit hotellides nii Tais kui ka rahvusvaheliselt.

Külastuse käigus said Tallinna Teeninduskooli esindajad põhjaliku ülevaate kolledži õppeprogrammidest, praktikavõimalustest ja kooli infrastruktuurist. Külastati tunde ja praktilist eksamit, Cooking School of Bankoki, mis pakub erinevaid tasulisi kokandusalaseid koolitusi (ka rahvusvaheliselt). Samuti tutvuti Dusit Thani hotelliketi erinevate praktikabaasidega Bangkokis ja Pattayas.

Kaimar Palm kirjutab oma tagasisides: „Kooli õppetöö oli üles ehitatud nii, et enamik praktilisi tegevusi viidi läbi paaris või rühmatööna. Paarisõpe arendas oskusi, mida individuaalne töö sageli ei toeta – eelkõige meeskonnatööoskust, vastutustunnet ja koostöövalmidust. See kogemus pani mind mõistma, kui oluline on õpetada ka koostööoskusi, mitte ainult erialaseid teadmisi.

Tulevikus kavatsen oma töös rakendada rohkem meeskonnapõhiseid ülesandeid, mis toetuvad selgetele ja läbimõeldud kriteeriumitele. Suur rõhk oli pandud ettevõtlusele. Iga õppekava lõpus toimus erialane praktiline ettevõtlusmoodul, mis kestis paar nädalat. Näiteks kokanduse eriala õppurid pidid looma oma menüü ja toimetama “õpperestoranis” või müügikioskis – alates tooraine planeerimisest ja hinna määramisest kuni valmistamise, müügi ja reklaamini. Selline terviklik protsess andis õppijatele väärtusliku kogemuse, kuidas nende töö mõjutab tulemust ja mida tähendab vastutus oma tegevuse eest algusest lõpuni. Õpiränne õpetas mulle, et õppimine on kõige tõhusam siis, kui see on seotud päriseluliste olukordade ja praktiliste ülesannetega. Kavatsen oma edasises töös pöörata rohkem tähelepanu realistlikele õppimissituatsioonidele, mis aitavad õpilasel mõista, kui palju temast endas sõltub ja milleks ta on tegelikult võimeline. Õpirände kogemus ei andnud mulle mitte ainult uusi teadmisi, vaid ka värske vaate õpetamisele ja õppimisele – vaate, mis väärtustab koostööd, loovust ja ettevõtlikku mõtlemist.“

Lähetus andis väärtusliku võimaluse õppida parimatelt ning avas ukse rahvusvahelise koostöö tugevdamiseks külalislahkuse valdkonnas. Tallinna Teeninduskool hindab kõrgelt võimalust teha koostööd rahvusvaheliste partneritega, et pakkuda õppijatele veelgi mitmekesisemaid ja praktilisemaid arenguvõimalusi.